Kauno lopšelis-darželis „​Varpelis“

STEAM veikla „Raudonskruosčio obuoliuko paslaptys“

Veiklos tikslas: taikant STEAM metodiką tyrinėti obuolį ir taip ugdyti vaikų pažinimo, kūrybinius, technologinius, matematinius, inžinerinius ir kalbinius gebėjimus bei skatinti tyrinėjimo džiaugsmą.

Rudenėlis atnešė ne tik spalvingus lapus, bet ir pilnus krepšius sultingų obuolių. Kadangi šis vaisius - tikras rudens simbolis, „Meškučių“ grupės vaikai buvo pakviesti jį tyrinėti įvairiais būdais. Pirmiausia, vaikai aiškinosi, iš kur atsiranda obuoliai - sužinojo, kad jie išauga iš mažos sėklytės, pasodintos žemėje. Vaikai gilinosi į obuolio sandarą ir išsiaiškino kitas obuolio dalis - žievę, minkštimą, kotelį, lapą, šerdį. Aptarė, kad obuoliai būna skirtingi ne tik spalva, bet ir skoniu, forma, kvapu. Vaikai lygino obuolius sverdami juos įvairiomis svarstyklėmis. Taip pat pasitelkė matematinius gebėjimus skaičiuojant obuolius.
Tęsdami tyrinėjimus, vaikai atliko smagius eksperimentus. Vaikai bandė išsiaiškinti, kas sustabdo obuolio rudavimą: obuolį patepė citrinos sultimis, vandeniu, pienu, cukraus bei sodos tirpalu. Išsiaiškino, kad geriausiai rudavimą stabdo citrinos sultys. Vėliau vaikai dalyvavo smagiame eksperimente „Obuolio išsiveržimas“, kur pasitelkus sodą ir actą sukūrė putojantį „vulkaną“ obuolio viduje.
Patyrinėję obuolį, vaikai toliau kūrė meninius darbelius: gamino obuolių aplikacijas ir štampavo dažais nudažytomis obuolio puselėmis. Be to, vaikai tapo mažaisiais inžinieriais: patys supjaustė obuolius į kubelius ir jungdami juos su mediniais pagaliukais kūrė įvairius statinius.
Vaikai gilino žinias apie obuolius pasitelkdami išmaniąją lentą: klausėsi pasakų apie obuolius bei atliko matematines užduotis. Veiklų metu vaikai prisiminė raides, dėliojo „O“ raideles iš obuolių, žaidė žodžių žaidimus obuolio tema.
Po visų smagių tyrinėjimų, eksperimentų bei kūrybinių užduočių vaikai ragavo skanius rudeninius obuolius. Veiklų metu vaikai ugdėsi pažinimo, kūrybinius, technologinius, matematinius, inžinerinius ir kalbinius gebėjimus, ugdė kūrybišką problemų sprendimą ir erdvinį mąstymą, tyrinėjimo bei bendradarbiavimo įgūdžius. Iš pirmo žvilgsnio paprastas obuolys tapo tikru atradimų objektu, kuris leido vaikams pažinti gamtą, eksperimentuoti, kurti ir mokytis naujų dalykų.

Mokytojos Laura Krištopaitytė ir Stasė Cvirkienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Tėvams
  • Mokytojams
  • Mūsų darželis
  • Priėmimas į lopšelį-darželį
Naujienų archyvas