STEAM veikla „Tas garduolis obuolys“

  • Paskelbė : Gintarė Slavinskienė
  • Paskelbta: 2023-11-07
  • Kategorija: Renginiai

Tik ruduo taip dosniai žeria mūsų sveikatai labai naudingas dovanas – vaisius ir daržoves, iš kurių šiandieną „Kregždučių“ gr. vaikai patys išsirinko savo mėgstamiausią vaisių – obuolį. Todėl šį vaisių nutarėme patyrinėti atidžiau.

Tikslas: Skatinti vaikų norą valgyti sveikai turtinant žinias apie obuolį, jo teigiamą įtaką mūsų organizmui.

Su vaikais pirmiausiai išsiaiškinome, kur auga obuoliai, susipažinome su jų augimo ciklu bei turtingumu vitaminais. Apžiūrinėdami obuolius, vaikai juos lygino pagal spalvą ir dydį, o dėdami ant svarstyklių ir sverdami įtvirtino sąvokas „sunkesnis“ ir „lengvesnis“. Susipažindami su obuolio sandara vaikai patys pjaustė obuolius į skilteles, apžiūrinėjo jų sėklas, minkštimą, žievelę, ragavo. Ragavo ir kitus vaisius, kurių skonį lygino su jau ragautų obuolių. Valgydami obuolius pastebėjo, kad atkandus obuolį, jis po kurio laiko paruduoja. Norėdami išsiaiškinti, kas gali apsaugoti obuolius nuo rudavimo (oksidacijos), atlikome bandymą: ant vienos obuolio puselės vaikai lašino sodos ir vandens mišinį, ant kitos – acto tirpalą ir pastebėjome, kad obuolys, kuris buvo apšlakstytas acto rūgštimi, rudavo mažiau. Atliekant eksperimentą „Obuolio lava“ stebėjome besiveržiančias putas, kurios susidarė lašinant actą ant ten jau esančios sodos. Vėliau atlikome dar vieną „Šokančių sėklyčių“ bandymą: mesdami surinktas obuolių sėklytes į stiklainį su vandeniu, vaikai pamatė, kad tik iš obuolio išimtos ir į vandenį sumestos sėklytės skęsta, tačiau ant jų formuojantis oro burbuliukams, sėklytės kyla į vandens paviršių. Šiems susprogus, sėklytės vėl skęsta. O į vandenį įmetus jau padžiūvusias sėklytes, šios neskendo, o plaukė vandens paviršiuje  todėl, kad priešingai nei tos sėklytės, kurios ką tik buvo išimtos iš obuolių, buvo lengvesnės už vandenį.

Nardindami obuolius į vandenį, vaikai pastebėjo, kad obuoliai neskęsta. Išsiaiškinome, kad taip atsitinka dėl to, kad obuolyje yra oro. Veiklų metu vaikai padarė išvadas, jog obuolys turi kvapą, yra kietas ir turį skonį (jis gali būti ne tik saldus, bet ir rūgštus). Skaičiavo, kiek obuolys turi sėklyčių, stebėjo „sėklyčių šokį“ vandenyje, kuris parodė, kada sėklytės skęsta, o kada plaukia. Obuolius svėrė, lygino pagal išvaizdą, dėjo į vandenį ir stebėjo skęsta jie ar plaukia ir kodėl taip atsitinka. Lašindami ant obuolio puselės acto rūgštį išsiaiškino, kas apsaugo obuolį nuo rudavimo (oksidacijos). Atliko „Obuolio lavos“ eksperimentą, kurio metu stebėjo vykstančią reakciją tarp acto ir sodos.

Ši STEAM veikla ugdė vaikų smalsumą tyrinėti obuolį, eksperimentuoti ir  atrasti.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Tėvams
  • Mokytojams
  • Mūsų darželis
  • Priėmimas į lopšelį-darželį
Naujienų archyvas