Kauno lopšelis-darželis „​Varpelis“

STEAM veikla „Vanduo – sveikas, naudingas, įdomus“

  • Paskelbė : Gintarė Slavinskienė
  • Paskelbta: 2025-06-02
  • Kategorija: Renginiai

Veiklos tikslas – tyrėjant, eksperimentuojant, žaidžiant gilinti žinias apie vandens savybes, jo naudą žmogui, gyvūnams bei gamtai. „Geniukų“ grupės vaikai jau žino, kad vandenį gerti labai sveika ir skanu, jį plačiai naudojame darželyje ir namuose, galime pamatyti gamtoje – ežeruose, upėse, jūroje. Bet kuo vanduo dar ypatingas? Vaikai nusprendė tai išsiaiškinti. Pirmiausia jie pažiūrėjo mokomuosius filmukus: sužinojo kaip vanduo atkeliauja iki mūsų namų, kodėl jis mums svarbus. Išsiaiškino, kad žmogus per parą buityje sunaudoja net iki 100l vandens, o per mėnesį - apie 3000l, o tai yra labai daug. Todėl vaikai suprato, kad vandenį ypač svarbu tausoti. Taip pat vaikai žino, kad negalime teršti gamtos ir vandens, nes ten gyvena gyvūnai bei auga augalai, kuriems vanduo, kaip ir mums, yra būtinas. Vaikai žiūrėdami filmuką sužinojo, kad vanduo nuolat juda. Tai prisiminė žiūrėdami apie vandens apytakos ratą ir lietaus atsiradimą: saulė šildo, todėl vanduo iš upių garuoja į debesis, iš debesų iškrenta krituliai ir jie susigeria į žemę, o paskui vėl sugrįžta į upes. Atlikdami eksperimentus ir smagias veiklas vaikai išsiaiškino vandens savybes – vanduo beskonis, bekvapis, skaidrus. Bandė nematant atspėti vaisiais pagardinto vandens skonį. Atlikdami eksperimentą „Lavos lempa“ sužinojo, kad vanduo ir aliejus yra skirtingos cheminės medžiagos, aliejus yra tankesnis už vandenį, todėl kartu nesusimaišo. Išmaniojoje lentoje vaikai žaidė mokomuosius žaidimus, prisiminė įvairius vandens telkinius ir dėliojo jų pavadinimus iš raidžių. Jie ne tik mokėsi raidžių, bet ir skaičiuoti, dėliojant lašelius ant debesėlių. Vaikai tapo inžinieriais ir statė įvairiausius tiltus per vandenį. O piešdami vandens pasaulį vaikai prisiminė gerą ir blogą elgesį, kad svarbu neteršti vandens. Taip pat atliko bandymą „Spalvotas lietus“ ir stebėjo, kaip skleidžiasi spalvų grožis vandenyje. O purkšdami vandenį ant krepinio popieriaus sukūrė spalvotą paveikslėlį. Veiklų metu vaikai ugdėsi ne tik aplinkos pažinimo bei tyrinėjimo įgūdžius, bet ir kalbinę raišką, skaičiavimo įgūdžius, santykius su bendraamžiais ir kūrybiškumą. Po visų veiklų ir eksperimentų vaikai žino, kad vanduo – sveikas, naudingas ir įdomus!

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Tėvams
  • Mokytojams
  • Mūsų darželis
  • Priėmimas į lopšelį-darželį
Naujienų archyvas