STEAM mini projektas „Mūsų sparnuočiai“

„Bitučių“ grupės vaikai dalyvavo STEAM projekte. Eksperimentuodami, kūrybiškai veikdami rinko medžiagą apie mūsų sparnuočius.

PIRMOJI PROJEKTO DIENA – skirta išsiaiškinti, ką vaikai žino apie paukščius. Ieškojo informacijos knygose, enciklopedijose, naudojo informacines technologijas. Vaikai įvardino, kad paukščiai turi sparnus, snapą, uodegą, kojas, visas jų kūnas apaugęs plunksnomis ir kvėpuoja oru plaučiais, iš kiaušinių peri jauniklius. Naudodami netradicines priemones ir antrines žaliavas kūrė paukštelius.

ANTROJI PROJEKTO DIENA – skirta išsiaiškinti kokiuose „namuose“ gyvena sparnuotieji draugai. Išsiaiškinome, kad dalis paukščių apsigyvena inkiluose, uoksuose. Kita dalis – suka lizdus ant žemės tarp grumstelių. Didžioji dalis paukščių gyvena dideliuose miškuose, suka lizdus aukštose žolėse, uoksuose, drėvėse. Vaikai naudodami įvairias priemones kūrė paukštelių „namus“. Iš ledų pagaliukų sukonstravo inkilus ir juos nudažė. Iš kiaušinių dėklų viršelio, kartoninio ritinio sukonstravo „apuokų namą“. Iš kartoninės dėžės, medžių šakų sukūrė mišką ir jame „apgyvendino“ paukščius.

TREČIOJI PROJEKTO DIENA – skirta išsiaiškinti kuo sparnuotieji draugai minta. Paukščiai minta vabzdžiais, vabalais, amarais, sėklomis. Plėšriųjų paukščių grupė minta mažais paukšteliais, kiškiais, pelėmis. Ši diena buvo skirta eksperimentams. Vaikai surengė „linksmąsias kirmėliukų lenktynes“, jų rungtynėms buvo paruoštas takelis ant stalo, naudodami kokteilių šiaudelius, pro juos pūsdami orą, imitavo kirmėliukų šliaužimo varžybas. Varžybų laiką iki finišo – fiksavome smėlio laikrodžio pagalba. Varžybų rezultatus fiksavo diagramoje.

KETVIRTOJI PROJEKTO DIENA – eksperimentų diena.

Šią dieną vaikai „augino“ paukšteliams vikšrelius. Eksperimentui naudojome šias priemones: pipetes, liniuotes, flomasterius, servetėles, iešmelius. Nusispalvinę servetėles ir naudodami iešmelius, susisukome vikšrelius. Matavome jų ilgį. Išmatavę ilgį, pipetėmis lašinome ant jų vandenį ir stebėjome kaip popierinis vikšrelis „auga“. Visus matavimus užfiksavome diagramoje. Atlikdami atimties veiksmus apskaičiavome keliais centimetrais „paaugo“ kiekvieno vaiko vikšrelis. Gautus rezultatus surašėme skiltyje REZULTATAI.

PENKTOJI PROJEKTO DIENA – ši diena skirta kryžiažodžių sprendimui.

Spręsdami kryžiažodžius, žaisdami interaktyvų žaidimą „Kas gyvena pievoje?“. Vaikai padarė išvadą, kad paukšteliai ieškosi maisto nutūpę ant žemės, pievose, žolėse.

ŠEŠTOJI PROJEKTO DIENA – skirta apsilankymui Kauno zoologijos sode ir dalyvavimui edukacijoje „Mūsų sparnuotieji“. Apsilankymo zoologijos sode ir edukacijos užsiėmime, vaikai įtvirtino viso projekto metu įgytas žinias apie mūsų sparnuotuosius draugus.

APIBENDRINIMAS

Viso projekto metu vaikai ieškojo informacijos apie sparnuotuosius draugus knygose, enciklopedijose, interaktyviosiose veiklose. Atrado įdomių faktų apie juos: paukščiai yra labai lengvi, nes jų kaulai akyti – pilni oro, todėl gali lengvai skraidyti. Paukščiai sparnai lankstosi panašiai kaip žmogaus ranka. Jie sparnais mojuoja, kai nori pakilti ar pakeisti skrydimo kryptį. Sužinojome, jog nuo žemės aukščiau esančiuose lizduose išsiritę jaunikliai būna pliki ir bejėgiai. Tėvai maitina, kol šie pradeda savarankiškai skraidyti. O ant žemės esančiuose lizduose – paukščiukai išsirita dažniausiai pūkuoti. Vos tik išsiritę – jie jau gali bėgioti, susirasti maisto.

Projekto metu vaikai įtvirtino žinias apie paukščių mitybą, jų sukamus lizdus. Į šį projektą vaikai aktyviai įsitraukė, noriai dalyvavo veiklose, atliko eksperimentus, sprendė kryžiažodžius, žaidė interaktyvius žaidimus, įgijo patyriminio mokymosi įgūdžių.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Tėvams
  • Mokytojams
  • Mūsų darželis
  • Priėmimas į lopšelį-darželį
Naujienų archyvas