Labai džiaugiamės, kad mūsų dvi gabios priešmokyklinukų (Meškučių ir Saulutės!) grupės šiemet dalyvavo ne mažiau svarbias kompetencijas nei kitos, lavinančioje draugiškoje olimpiadoje – DRAMBLIADA.
Šioje drambliadoje interaktyvių, įdomių veiklų metu lavinamos 5 pagrindinės socialinės emocinės kompetencijos – savimonė, savitvarda, socialinis sąmoningumas, tarpusavio santykiai ir atsakingų sprendimų priėmimas.
Savimonė. Vaikai stengėsi įsijausti į kito žmogaus būseną, stengėsi patys savyje ir kituose pastebėti stiprybes – tai, kas jiems labiausiai sekasi. Siekiant dar labiau sustiprinti savimonės pajautimą, vaikams pasiūlyta piešti profesiją, kuri juos labiausiai įkvepia, po to sekė diskusijos kokius gebėjimus ir kokias vertybes turi turėti tos profesijos atstovas. Taip pat, vaikai mokėsi kas yra norai, o kas poreikiai, suprasdami, kad be vienų dalykų, mes gyventi negalime, o kiti tėra mūsų norai, kurių kartais tenka palaukti.
Tarpusavio santykiai. Vaikai sužinojo kas yra vertybės – tai mums kiekvienam patys svarbiausi dalykai. Tuomet visi kūrėme savo asmeninį vertybių herbą, ant jo priklijuodami savo vertybes – meilę, pagarbą, draugystę, šeimą. Vaikai suprato, kad kiekvienas mes – unikalus ir mūsų vertybės veikia mūsų tarpusavio santykį.
Savitvarda. Vaikai atliko atsipalaidavimo ir vizualizacijos užduotį, kuris mokė juos nusiraminti, lengviau susitelkti, pailsėti ir atrasti viduje ramybės vandenyną, į kurį galime pasinerti, kai aplinka tampa per daug chaotiška ir triukšminga. Paskui kiekvienas piešė savo gerumo kibirėlį, kuriame pavaizdavo tai, kas gera – meilę, šilumą, rūpestį, suprato, kad mūsų kibirėlis kartais ištuštėja, taip pat kartais savo šiurkščiu elgesiu galime ištuštinti kito kibirėlį.
Socialinis sąmoningumas. Vaikai kalbėjosi apie draugišką elgesį, kurį pastebi, dalinosi savo patirtimi kai jautė draugiškumą iš kitų. Kūrėme grupės draugiškumo paveikslą, kuriame pavaizduotos įvairios draugiškos situacijos kurios nutinka kasdien. Taip skatiname vaikus būti draugiškais savo širdyse ir mintyse.
Atsakingų sprendimų priėmimas. Vaikai klausėsi pasakos apie lapiuką smaližiuką, kadangi pasakos – vaikui artimiausi kūriniai, kuriuose realus pasaulis susipina su išgalvotu ir kuria vaikui suprantamą tikrovę. Su vaikais reflektavome, ką supratome, ką išmokome, o prisiminimui kūrėme lapiuko smaližiuko apyrankę, kuri visada mums primins, kad net ir pasielgus neapgalvotai, mes visada galime rasti išeitį ir ištaisyti klaidą.
Ačiū vaikams už norų įsitraukimą į visas veiklas, ačiū tėveliams už rūpestį vaikų socialiniu-emociniu intelektu.