STEAM veikla „Šešėliai aplink mus“

Tikslas: tyrinėjant šešėlius aplinkoje ir žaidžiant žaidimus ugdyti vaikų kūrybiškumą, kalbinę raišką ir santykius su bendraamžiais. „Geniukų“ grupės vaikai nusprendė išsiaiškinti, kaip atsiranda šešėliai ir jų paieškoti grupės aplinkoje. Vaikai suprato, kad šešėliai atsiranda, kai kažkokį objektą apšviečia šviesos šaltinis, o pro objektą šviesa neprasiskverbia, todėl ir „krenta“ nuo jo šešėlis. Vaikai prisiminė įvairius šviesos šaltinius ir sužinojo, kad jie gali būti tiek dirbtiniai – lempos, ugnis, žvakės, žibintuvėliai, tiek gamtiniai – saulė, mėnulis ar žaibas. Eksperimentuodami, vaikai apšvietė įvairius daiktus ir stebėjo, kaip keičiasi šešėliai. Pamatė, kad šešėlio dydis ir ryškumas priklauso nuo šviesos atstumo nuo objekto. Vaikai matavo šešėlius su metru ir stebėjo, kaip jie kinta keičiant atstumą. Vėliau vaikai apvedžiojo šešėlius ir nuspalvino juos, taip pat bandė užfiksuoti vieni kitų profilio šešėlius. Smagiausia veikla vaikams buvo šešėlių teatras, kurį jie atliko dviem būdais – su savo pasigamintomis figūrėlėmis ir rankomis. Vaikai vaidino savo draugams, kurdami istorijas, kurios sukėlė daug juoko ir teigiamų emocijų. Vėliau jie bandė pavaizduoti įvairius gyvūnus rankomis ir pirštais bei suvaidinti, tačiau tai pasirodė sudėtingiau. Visos šios veiklos padėjo vaikams giliau suprasti dažnai pastebimą reiškinį aplinkoje – šešėlius. Jie ne tik atrado, kaip jie atsiranda, bet ir atliko kūrybines užduotis, kurios skatino kūrybiškumą ir bendradarbiavimą. Kalbinė raiška vystėsi ypač vaidinant šešėlių teatre, kur vaikai patys kūrė istorijas, o tarpusavio bendravimas ir idėjų dalinimasis stiprino santykius tarp bendraamžių.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Tėvams
  • Mokytojams
  • Mūsų darželis
  • Priėmimas į lopšelį-darželį
Naujienų archyvas